Wizytówki standardowe
Zobacz więcej
Kartki okolicznościowe
Zobacz więcej
Zaproszenia
Zobacz więcej
Odpowiednio przygotowany plik do druku nie powinien uwzględniać wyłącznie Twoich oczekiwań. Wszystkie jego parametry – rozpoczynając od formatu poprzez przestrzeń kolorystyczną, a na farbieniu kończąc – powinny odnosić się do technologii druku, która jest wykorzystywana przez docelową drukarnię.
Plik do druku powinien być zapisany w formacie PDF. Wszystkie teksty (fonty) powinny być zamienione na krzywe, a warstwy powinny zostać spłaszczone. Nie akceptujemy otwartych plików programowych. Wyjątkiem jest plik przeznaczony do druku z białym kolorem (patrz poniżej: Druk kolorem białym).
Maksymalny format zadruku netto to 310×438 mm.
Minimalny format użytku to 40×40 mm.
Rozdzielczość grafik, obrazów i zdjęć nie może być mniejsza niż 300 dpi.
Każdy projekt przeznaczony do druku należy utworzyć w przestrzeni barwnej CMYK. Projekt nie powinien zawierać osadzonych profili kolorów.
Plik powinien być przygotowany w skali 1:1. Format pliku netto oznacza format docelowy, czyli po docięciu. Format brutto to format netto ze spadami.
Pliki powinny zawierać po 3 mm spadów z każdej strony. Zaleca się zachowanie bezpiecznych marginesów w projekcie, tzn. umieszczanie tekstów i grafiki co najmniej 3 mm od krawędzi formatu netto projektu.
W przypadku wielostronicowych projektów każda strona w pliku musi mieć ten sam format i tę samą orientację.
W projektach wielostronicowych należy zachować docelową kolejność stron. Wszystkie strony powinny być ustawione w tej samej orientacji. Należy także uwzględnić wakaty (puste białe strony w wielostronicowych projektach).
Wszystkie fonty powinny być zamienione na krzywe.
Minimalny stopień pisma drukowanego jednym kolorem wynosi:
Minimalny stopień pisma drukowanego więcej niż jednym kolorem lub w kontrze wynosi:
Czarne, małe teksty powinny mieć 100% K. Czarne teksty powyżej 24 pkt. mogą być zbudowane z czterech składowych kolorów.
Najmniejsza dopuszczalna grubość linii to 0,25 pkt. Linie wykonane w kontrze lub więcej niż jednym kolorem powinny mieć grubość nie mniejszą niż 0,75 pkt.
W przypadku uszlachetniania druku lakierem UV należy stworzyć plik do druku wg poniższych wytycznych:
Projekt powinien być utworzony w programie wektorowym (np. Adobe Illustrator) i musi zawierać dwie warstwy: jedną z projektem, drugą o nazwie UV tylko z elementami, na które ma zostać nałożony lakier UV.
Elementy na drugiej warstwie powinny mieć nadany tylko kolor czarny (K 100%) ustawiony jako kolor dodatkowy oraz odpowiednio nazwany jako UV – cały proces tworzenia koloru odbywa się w panelu próbek kolorystycznych w ustawieniach konkretnej próbki.
Tak przygotowany plik można zapisać do PDF (ale bez spłaszczania warstw).
Etapy przygotowania pliku do druku z wykorzystaniem lakieru UV w programie Adobe Illustrator:
W przypadku druku dodatkową białą farbą, należy przygotować plik w specjalny sposób.
Projekt powinien być utworzony w programie wektorowym (np. Adobe Illustrator) i musi zawierać dwie warstwy: jedną z projektem, drugą (nazwaną White) tylko z elementami, które mają być wydrukowane białym kolorem. Elementy na drugiej warstwie powinny mieć nadany tylko kolor biały (CMYK 0%) ustawiony jako kolor dodatkowy.
Należy również na elementach białych nadać funkcję overprint. Tak przygotowany plik można zapisać do PDF (ale bez spłaszczania warstw).
Pamiętaj, aby poinformować nas przy składaniu zamówienia o tym, czy zadruk białym ma być poddrukiem czy nadrukiem.
Etapy przygotowania pliku do druku z wykorzystaniem koloru białego w programie Adobe Illustrator:
Nafarbienie to suma intensywności każdej z użytych farb. Jeśli nafarbienie będzie za wysokie, to pojawią się problemy w druku, takie jak np. kompletne zalanie farbą danego obszaru pracy, przez co szczegóły w cieniach będą niewidoczne. Maksymalna dopuszczalna wartość nafarbienia nie powinna być wyższa niż 300%.
Czerń głęboka to kolor zbudowany z czterech podstawowych kolorów poligraficznych CMYK. Stosuje się ją w celu uzyskania jednolitej apli w kolorze czarnym. Zastosowanie w takim przypadku 100% wartości dla Black może nie dać nam satysfakcjonującego efektu (mogą być widoczne prześwity podłoża). W celu uzyskania głębokiej czerni najlepiej dobrać składowe kolorów: C-40%, M-30%, Y-30%, K-100%, ale w tym przypadku maksymalna wartość nafarbienia nie powinna być większa niż 220%.
W przypadku naklejek rycowanych (nacinanych) należy stworzyć plik do druku wg poniższych wytycznych:
Projekt powinien być utworzony w programie wektorowym (np. Adobe Illustrator). Plik musi zawierać dwie warstwy: jedną z projektem, drugą (nazwaną Rozryska) ze ścieżką, po której ma być wycięty element.
Elementy na drugiej warstwie powinny mieć nadany tylko kolor czarny (K 100%) ustawiony jako kolor dodatkowy o nazwie Rozryska oraz grubość obrysu 0,25 pkt – cały proces tworzenia koloru odbywa się w panelu próbek kolorystycznych w ustawieniach konkretnej próbki.
Tak przygotowany plik można zapisać do PDF (ale bez spłaszczania warstw).
Etapy przygotowania naklejek rycowanych w programie Adobe Illustrator:
© 2019 Olleprint
Kserkop Sp. z o.o. ul. Opatkowicka 10, 30-499 Kraków Polska
NIP 6770024123 | REGON 008072453 | KRS 0000190852
designed with love